Veldhuis Advies maakt werk van gezonde werksfeer
“We zijn ontzettend trots op het feit dat we onlangs door het publiek zijn verkozen tot het Meest klantgerichte advieskantoor van Nederland! Een mooie erkenning voor de bijdrage die wij willen leveren aan het geluk en de gezondheid van mensen en ondernemingen,” zegt Derk Lodiers, commercieel directielid bij Veldhuis Advies uit Heerde. Ook mede-eigenaar en pensioenadviseur Thom Dijkstra schuift aan. Wij merken echt dat gelukkige medewerkers leiden tot tevreden klanten en duurzame klantrelaties. Veldhuis Advies staat zo’n 20.000 particulieren en 5.800 ondernemers bij als het gaat om financieel advies en risicomanagement. Dijkstra en Lodiers staan samen met hun team klaar voor de relaties in de regio Apeldoorn”, aldus Lodiers.
Medewerkerstevredenheid en vitaliteit
Jullie zijn heel actief om een goede werksfeer mogelijk te maken. Hoe ziet dat eruit? Derk: “Rond 2015 zijn we daar actief mee aan de slag gegaan, omdat wij daar zelf in geloven. Geluk en gezondheid zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden en als werkgever kun je daarin echt een steentje bijdragen. Zo is het voor alle 80 medewerkers mogelijk om, tegen een kleine bijdrage, gezond te lunchen. Ook zijn er gezonde snacks, onbeperkt fruit en kan men dynamisch werken. Daarnaast is de missie naar geluk en gezondheid ook in de arbeidsvoorwaarden verweven. Door er een gezamenlijk onderwerp van te maken, zie je dat medewerkers dit zelf ook omarmen, met initiatieven komen en privé gezonder gaan leven. Het verzuim is al lange tijd opvallend laag en er is weinig verloop. Mensen werken graag bij ons.”
Klanten profiteren van goede werksfeer
Komt de klantgerichtheid door jullie personeelsbeleid? Thom: “Ja, de goede werksfeer straalt af op onze relaties. Het zit in ons DNA dat wij graag voor mensen zorgen en hen willen ontzorgen. Medewerkers mogen daarbij voor een groot deel zelf bepalen hoe zij dat doen.” Derk vult aan: “Onze mensen kunnen bijvoorbeeld een deel van hun tijd zelf indelen. Dat geeft mogelijkheden voor medewerkers, maar daarmee ook voor klanten die bijvoorbeeld liever in de avond afspreken. Verder werken we ook samen op kantoor, want de saamhorigheid is ook belangrijk. Zoals ik al aangaf: wij geloven echt in deze werkwijze en zijn trots op onze mensen.”
Behoefte relatie voorop
Veldhuis Advies denkt liever mee over de preventie van risico’s in plaats vanuit de verkoop van verzekeringen? Thom veert op: “Absoluut! Wij willen voor onze klanten de risico’s beheersen en een passende verzekering is daarbij echt een sluitstuk. Door goed te inventariseren, weten wij wat een klant wel en juist niet nodig heeft. Daarnaast vinden we het belangrijk dat er kennis is, bijvoorbeeld over Cybersecurity en de nieuwe Pensioenwet. Vervolgens zie je daarna ook echt dat mensen weer beslissingen durven te nemen en dat is mooi om te zien.” Derk besluit: “Deze manier van werken draagt bij aan vertrouwen en wederzijdse loyaliteit. Niet voor niets schommelt onze klanttevredenheid al jaren rond de 9.”
Denk jij dat je binnen onze klantgerichte en persoonlijke organisatie past? Bekijk dan meteen even onze vacatures.