Ieder bedrijf is gebaat bij gemotiveerde medewerkers | Veldhuis Advies

Ieder bedrijf is gebaat bij gemotiveerde medewerkers

Filter

Ieder bedrijf is gebaat bij gemotiveerde medewerkers

Regelmatig worden de specialisten van Veldhuis Advies gevraagd om hun visie op bepaalde thema’s. Zo verschijnt er in iedere editie van het magazine Regiolokaal een bijdrage van een van hen. In de meest recente uitgave verscheen het onderstaande interview met Dick Vos, commercieel directeur en mede-eigenaar van Veldhuis Advies. Over vitaliteit, duurzaamheid, en wat een ondernemer kan doen om door onder andere werkgeluk te stimuleren de medewerkers verder te motiveren om nóg betere resultaten voor het bedrijf te realiseren.


Bij Veldhuis Advies weten ze als geen ander hoe belangrijk het is om gemotiveerde werknemers te hebben. Zitten je mensen goed in hun vel, dan komt dat de dienstverlening honderd procent ten goede. Dat zorgt voor tevreden klanten, groei voor het bedrijf en uiteindelijk leidt dat tot tevredenheid voor iedereen. Daarom zet Dick Vos, mede-eigenaar van Veldhuis Advies, volop in op onderwerpen als ‘vitaliteit’ en ‘duurzaamheid’. “Onze klantbeoordeling was het afgelopen jaar een dikke 9,6! Dat zegt iets over hoe wij het met elkaar doen…”

“Het wordt steeds moeilijker om nieuwe, goede mensen te vinden,” vertelt Dick. “Dus wordt het tegelijkertijd belangrijker om je bestaande mensen aan je bedrijf te blijven binden. Zeker in deze tijd, waarin de vacatures zich opstapelen.” Wie goed is voor zijn werknemers, zal merken dat die werknemers ook goed zijn voor het bedrijf. Het is een wisselwerking die ze bij Veldhuis Advies al jarenlang proefondervindelijk ervaren.

Vitaliteit loont

“We hebben zelfs een werkgroep ‘vitaliteit’ in het leven geroepen,” gaat hij verder. “Hiermee willen we onze medewerkers helpen met het vinden en vasthouden van een gezonde levensstijl. Dat betekent aandacht voor beweging, gezonde voeding en een goede balans tussen werk en privé.”

Er worden binnen Veldhuis Advies workshops gegeven over gezonde voeding, gezonde nachtrust, ontspanning, et cetera.

“Wie tijdens kantooruren even een uurtje wil sporten, of een uurtje wil wandelen om het hoofd leeg te maken, die kan dat rond de werkzaamheden doen.” Want bij Veldhuis Advies weten ze dat je meer hebt aan een medewerker die ‘even’ de batterij oplaadt – en dus in de werktijd ontspant – dan dat iemand half/half – uit aanwezigheidsbesef – op de werkplek rondhangt en daar half werk aflevert. “Mensen zijn na hun ontspanning weer helemaal gefocust en leveren prachtige prestaties.”

En dat betekent winst voor het bedrijf, winst voor de werkgever én winst voor de klant, want die weet dat er aan de andere kant van de lijn altijd een vrolijke, attente en scherpe adviseur zit die het beste beentje voor zet.

In de bedrijfskantine ligt biologisch brood, kaas en fruit. Er zijn smoothies, allemaal zaken die

meehelpen in het vitaal houden van medewerkers, weet Dick. Maar er is meer. Zoveel meer. “Wanneer iemand een opleiding wil volgen om zich te verbeteren in een bestaande functie, of een andere functie ambieert, dan maken we dat mogelijk. Maar ook wanneer men puur voor zelfontplooiing graag een cursus wil volgen – denk aan psychologie of een cursus hr – dan faciliteren we dat graag. De achterliggende gedachte: wanneer je jezelf als mens ontplooit, voel je je goed. En hoe beter je je voelt, hoe beter dat is voor en voor het bedrijf. Wij vinden werkgeluk erg belangrijk.”

“Werkgeluk vinden wij erg belangrijk.” – Dick Vos

Duurzaamheid

“Wij willen als bedrijf ook graag een bijdrage leveren aan de klimaatverbetering. Zowel voor ons bedrijf, als voor de medewerkers.” Dat klinkt raadselachtiger dan het is, zo blijkt. “We hebben een uitgedacht plan voor zonnepanelen klaar liggen ter uitvoering. Nagenoeg ons hele wagenpark is vervangen door elektrische auto’s. Maar als een medewerker zelf een hybride of elektrische auto wil aanschaffen, dan willen wij hen in deze aankoop helpen. Een dergelijke wagen is tenslotte vaak duurder. Medewerkers kunnen daarom bij ons het verschil financieren en ze mogen op kantoor de woon-werkkilometers weer gratis laden.”

Een interessant verdienmodel voor Veldhuis Advies? Verre van.

“Onze medewerkers kunnen de financiering terugbetalen uit de hogere kilometervergoeding die wij hen geven als ze deze auto gebruiken voor het woon-werkverkeer.” En ook de niet-automobilist komt aan zijn trekken met een renteloze lening voor een fiets én een hogere kilometervergoeding voor het woon-werkverkeer met en op deze fiets. “Daarnaast stimuleren we het thuiswerken voor onze medewerkers. Wie verder van kantoor woont – en dus normaliter het klimaat meer belast door meer kilometers te rijden – krijgt een hogere dagvergoeding voor thuiswerk.

Klantwaardering

Het behoeft geen betoog dat al deze financiële prikkels een ommezwaai teweeg hebben gebracht. Naast vitaliteit gaat ook duurzaamheid zich stevig in de bedrijfsfundamenten verankeren. “Dit beleid levert ons gemotiveerde medewerkers op die onze klanten vrolijk, enthousiast en vakkundig van dienst zijn.”

Met een klantwaardering van 9,6 in het afgelopen jaar, valt er tenslotte niets te klagen. “We maken als gevolg daarvan een mooie autonome groei door,” vertelt Dick, die ervan overtuigd is dat ‘alles met elkaar samenhangt’.

“Wij zijn tevreden, onze klanten zijn tevreden; wat willen we nog meer?”

Daarmee bewijst Veldhuis Advies: “Als je goed voor je mensen zorgt, levert je dat altijd wat goeds op.”

Neem contact op


Direct contact

Wilt u meer informatie of een afspraak maken? Bel dan op werkdagen tussen 08.00 en 17.30 uur met Veldhuis Advies of maak gebruik van het contactformulier.

(0578) 699 760 info@veldhuisadvies.nl

Klik hier om een schade te melden.

  • * verplicht veld